Search


Cautari pe Google

by Studio 3 on May 1, 2012

O sa incercam in acest articol sa vorbim despre tipurile de cautari pe Google. In cazul in care nu stiati aceste cautari se impart in 3 categorii:

  1. Cautari pe Google de tip Navigare
  2. Cautari pe Google de tip Informare
  3. Cautari pe Google de tip Tranzitie

Strategiile de marketing merg in stransa legatura cu SEO. Se numeste SEM(Search Engine Marketing). Atunci cind se stabileste planul de marketing e bine sa iti cunosti audienta careia planul se adreseaza. Cu cat iti cunosti mai bine targetul cu atat este mai usor sa cladesti un plan de mentinere a vizitatorilor. Folosirea casetei de cautare este diferita de accesarea unui link in bara URL a browserului sau apasarea unui buton de tip “like” . Utilizatorul doreste sa gaseasca ceva specific. Hai sa discutam despre tipurile de cautari:

Cautarile de navigare sunt folosite pentru a naviga direct catre o destinatie cunoscuta! Sa luam exemplu domeniul “creativemonkeyz” . O cautare de acest gen va fi efectuata atunci cind domeniul este un brand cunoscut utilizatorului dar nu isi aminteste exact linkul corect. Aceasta cautare va returna exact domeniul cautat.
cautare-de-navigare

Oportunitatile acestui search

Indrumati utilizatorul catre destinatia cautata si obtineti trafic auxiliar

Valoarea traficului

Valoare mare cind aceste cautari sunt specifice pe brandul cautat. Aceste cautari au tendinta de a avea o rata de conversie foarte mare, insa utilizatorii sunt clienti recurenti. Nu reprezinta clientii noi. Totusi pentru rezultatele ce nu reprezinta brandul cautat rata de click este relativ mica si reprezinta o oprtunitate de a castiga din utilizatorii ce pot migra catre concurenta.
In cazul studiului de mai sus asigura oprtunitatea ca utilizatorii sa nu ajunga pe siturile de tip clona diminuand in acest fel traficul organic.

Cautari pe Google de tip Informare

Cautarile de informare reprezinta cele mai multe cautari(~80%). Aceste cautari pot varia de la: adrese, vreme, informatii, topicuri, bloguri etc. Aceste cautari nu sunt in principal orientate catre tranzitii ci au un rol strict de click->citit.
cautare-de-informare

Oportunitatile acestui search

Vizitatorii ce ajung pe site-ul vostru prin aceste cautari pot prezenta o valoare mare in cazul in care continutul accesat este de mare interes. Aceste search-uri pot genera linkuri, review-uri si pot duce intr-un final catre o conversie.

Valoarea traficului

Posibilitatea conversiei in acest caz este in prima faza medie. Insa majoritatea search-urilor de acest gen tind sa devina cautari de tranzitie urmand sa obtineti un trafic valoros din aceste search-uri ulterior.
Spre exemplu cautari informationale legate de un produs anume pot avea o rata de conversie mare.
In cazul studiului de mai sus cautarea “php development” returneaza rezultate de tip informational.”Invata PHP” “Scripturi PHP” “Definitia PHP – Wikipedia”.

Cautari pe Google de tip Tranzitie

Cautarile de tranzitie nu includ neaparat necesitatea unei achizitii sau implicarea banilor. Conversia poate sa insemne achizitionarea unui produs sau serviciu, sau pur si simplu inregistrarea pe un site, descarcarea unei brosuri, inscrierea la newsletter etc. Toate actiunile enumerate mai sus pot converti pe loc sau mai tarziu. Inscrierea la newsletter poate anunta potentialii clienti ca: “pot beneficia de un discount daca achizitioneaza produsul X intr-o anumita perioada”.
cautare-de-tranzitie

Oportunitatiile acestui search

Obtineti o actiune din partea utilizatorului (financiara sau de alta natura)

Valoarea traficului

Foarte mare!

Cum sa folositi informatiile de mai sus

Atunci cind alcatuiti o lista de cuvinte cheie le puteti cataloga dupa intentia cautarii respective. Si anume:

Cautare Numar de cautari Intentie Valoare $$
Aeroport Roma 18.100 Navigare Mica
Hoteluri in Roma 1.600 Informare Medie
Excursie Roma 1.300 Tranzitie Mare

Un astfel de tabel va ajuta sa identificati ce cuvinte cheie merita targetate si pe ce pagini.

//Staff Studio3